Zoekmachineoptimalisatie uitgelegd
Zoekmachineoptimalisatie of search engine optimization (SEO), is het proces waarbij uw website hoger scoort in de ranking van de organische (niet betaalde) zoekresultaten van een zoekmachine. In Nederland is dat voornamelijk de zoekmachine Google aangezien deze door meer dan 95% van de Nederlanders als standaard zoekmachine wordt gebruikt.
Een hogere ranking is voor u als bedrijf ontzettend belangrijk omdat een hogere ranking meer website bezoekers, meer potentiële klanten en meer omzet betekent. Daarnaast staan uw concurrenten ook niet stil dus zolang u hoger staat als uw concurrent wordt u als autoriteit op uw vakgebied beschouwd.
Factoren die de zoekmachine optimalisatie beïnvloeden zijn:
- Contentoptimalisatie
- Linkbuilding
- Websitetechniek-optimalisatie
Google gebruikt een algoritme waarbij ze bovenstaande factoren op allerlei gebieden een score toekennen en met die optelsom bepalen welke website bovenaan komt te staan.
Wat SEO-feiten op een rij
Tegenwoordig wordt Google voor ongeveer alles gebruikt: wat u wilt weten, kopen of zoekt. Dat betekent simpelweg dat het voor ieder bedrijf dat iets verkoopt, of dat nu een product of een dienst is, erg belangrijk is om een goede positie te hebben in de zoekresultaten van Google.
Een paar feiten over Google
- In 2017 79% van alle zoektermen werden in de zoekmachine van Google ingevoerd
- Iedere dag worden er meer dan 63.000 zoekopdrachten per seconden door Google uitgevoerd
- Content en linkbuilding zijn de 2 belangrijkste factoren om de ranking in Google te verbeteren
- Bij een 1e positie in de zoekresultaten kun je gemiddeld op 35% van het zoekverkeer rekenen
Zoekmachineoptimalisatie, een cruciaal onderdeel van de marketingstrategie
Uit onderzoek is gebleken dat 59% van de klantreizen online start en dit aantal neemt ieder jaar weer toe. Of u nu een product of dienst verkoopt, online aanwezigheid is van groot belang.
Google gebruikt een algoritme om websites te beoordelen en een ranking toe te kennen. Dit algoritme bestaat uit meer van 200 variabelen, wat het nagenoeg onmogelijk maakt om zoekmachineoptimalisatie zelf goed uit te voeren, tenzij het iets is waar u dagelijks mee bezig bent.
Onze specialisten doen niets anders dan websites optimaliseren en het verbeteren van de ranking. Daarnaast spenderen ze veel tijd aan het op de hoogte blijven van de snel veranderende algoritmes van Google.
Om een voorsprong op uw concurrentie te krijgen en te behouden moet u zich bezighouden met zoekmachineoptimalisatie. Laat ons u helpen om uw concurrenten te verslaan!
Het zoekmachineoptimalisatie proces
Even snel de ranking in Google verhogen gaat helaas niet. Zoekmachineoptimalisatie is een online marketingstrategie voor de lange termijn. Onze specialisten maken een SEO-strategie specifiek voor uw doelstellingen. Hiermee zal uw bedrijf niet alleen nu maar ook in de toekomst online beter presteren dan uw concurrentie.
Het proces begint met een goed gesprek over uw doelstellingen. Eén doelstelling is ons duidelijk, u wilt beter gevonden worden en meer bezoekers naar uw website trekken. Naast deze overduidelijke doelstelling hebben wij meer informatie nodig om de juiste SEO-strategie voor u te bedenken.
Denk bijvoorbeeld aan:
- Op welke zoekwoorden moeten bepaalde producten of diensten gevonden worden?
- Wie is uw doelgroep?
- Wat is doel wanneer men op de website terecht komt?
- Heeft u iets gedaan aan websiteoptimalisatie?
- Etc.
Op basis van het kennismakingsgesprek stippelen wij een SEO-strategie uit die past bij uw bedrijf. Nadat we de SEO-strategie aan u voor hebben gelegd en beide partijen akkoord zijn starten we met de werkzaamheden.