Een huisstijl is meer dan alleen een logo en bestaat uit een aantal elementen die allemaal met elkaar deze waarde moeten uitstralen waar uw doelgroep zich in kan herkennen. De elementen van een huisstijl zijn:
Het logo
Het logo bestaat uit een woordmerk zoals “RVH Marketing” en een beeldmerk zoals de stier van Red Bull. Wanneer men voor een beeldmerk kiest, is het van belang dat het beeldmerk ook herkend wordt los van het woordmerk. Zie je bijvoorbeeld enkel de gele ‘M’ van McDonalds dan weet iedereen direct dat het bij McDonalds hoort.
Een duidelijk beeldmerk versterkt de herkenning en de naamsbekendheid van uw onderneming.
Typografie
Met het lettertype kan een bepaalde eigenschap van de onderneming benadrukt worden. Kiest u bijvoorbeeld voor een heel zakelijk lettertype, wat speelser of juist klassieker?
Kleurstelling
Over de invloed van kleur is steeds meer bekend. Allerlei studies wijzen uit dat kleur een belangrijk onderdeel is van de associatie die men bij een bepaald beeld krijgt.
Vorm
Vormen, lijnen of andere kenmerken kunnen een bepaald karakter aan uw huisstijl toevoegen.
Alle bovenstaande punten samen vormen de huisstijl van uw bedrijf. Met een unieke huisstijl brengt u het gewenste beeld en gevoel bij uw doelgroep over en onderscheidt u zich van de concurrentie.