[av_heading heading=’10 Effectieve E-commerce Optimalisatie Tips om jouw conversies te verhogen.’ tag=’h1′ link=’manually,http://’ link_target=” style=’blockquote modern-quote’ size=” subheading_active=” subheading_size=’15’ margin=” padding=’10’ icon_padding=’10’ color=” custom_font=” icon_color=” show_icon=” icon=” font=” icon_size=” custom_class=” id=” admin_preview_bg=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av-medium-font-size-title=” av-small-font-size-title=” av-mini-font-size-title=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av-medium-font-size-1=” av-small-font-size-1=” av-mini-font-size-1=”][/av_heading]
[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ row_boxshadow=” row_boxshadow_color=” row_boxshadow_width=’10’ link=” linktarget=” link_hover=” padding=’0px’ highlight=” highlight_size=” border=” border_color=” radius=’0px’ column_boxshadow=” column_boxshadow_color=” column_boxshadow_width=’10’ background=’bg_color’ background_color=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_breaking=” mobile_display=” av_uid=’av-cpd1′]
[av_image src=’https://rvhmarketing.nl/wp-content/uploads/2019/04/ecommercie-optimalisatie-tips-featured-image-1024×683.jpg’ attachment=’434′ attachment_size=’large’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ copyright=” animation=’no-animation’ av_uid=’av-ju18vvcm’ admin_preview_bg=”][/av_image]
[av_hr class=’invisible’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ av_uid=’av-ju17yxty’ admin_preview_bg=”]
[av_textblock size=’16’ font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-jtzvu3go’ admin_preview_bg=”]
Vandaag de dag zijn ondernemers vaak heel druk met hoe hoog ze in de ranking van Google staan en hoe ze zo veel mogelijk bezoekers naar de website kunnen trekken.
Stel jezelf nu eens de volgende vraag: wat heb je aan meer websitebezoekers als niet converteren naar klanten?
E-commerce optimalisatie zou de primaire focus moeten zijn van alle webshops die tijd en geld investeren in het aantrekken van meer bezoekers naar hun website.
Feit is dat zelfs de kleinste aanpassingen aan jouw e-commercie pagina’s kunnen leiden tot een significante stijging in conversies naar verkopen.
Om je een handje te helpen hebben we 10 manieren opgesomd om de conversies van jouw webshop te verhogen.
Laten we beginnen bij het begin en even stilstaan bij wat e-commerce is en hoe het werkt.
Wat is e-commerce optimalisatie?
E-commerce optimalisatie wordt gedefinieerd als een systeem brede verbetering van uw webshop, zodat alle focus wordt gelegd op het faciliteren van betere en snellere verkopen.
Gemiddeld ligt het conversiepercentage van webshops tussen de 1-3%. Dit is o.a. afhankelijk van de branche waarin het bedrijf actief is.
Je kunt jouw conversiepercentage als volgt berekenen:
(Aantal conversies / aantal klikken) x 100
Dus, wanneer je 5.000 bezoekers op jouw site hebt en 50 van die mensen een aankoop doen, dan is je conversie (50/5.000) * 100 = 1%.
Jouw doel is uiteraard om jouw conversiepercentage te verhogen, op welke manier dan ook. En dat is nou precies waar e-commerce optimalisatie om de hoek komt kijken.
[/av_textblock]
[/av_two_third]
[av_one_third min_height=” vertical_alignment=’av-align-top’ space=” margin=’0px’ margin_sync=’true’ row_boxshadow_color=” row_boxshadow_width=’10’ link=” linktarget=” link_hover=” padding=’0px’ padding_sync=’true’ highlight_size=’1.2′ border=” border_color=’#c3512f’ radius=’0px’ radius_sync=’true’ column_boxshadow_color=” column_boxshadow_width=’10’ background=’bg_color’ background_color=’#f8f8f8′ background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” attachment=” attachment_size=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_breaking=” mobile_display=” av_uid=’av-ju7b1c53′]
[av_heading heading=’Wil je meer resultaat uit jouw website?’ tag=’h2′ link_apply=” link=’manually,http://’ link_target=” style=” size=” subheading_active=” subheading_size=’15’ margin=” padding=’10’ color=’custom-color-heading’ custom_font=’#c3512f’ custom_class=” admin_preview_bg=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av-medium-font-size-title=” av-small-font-size-title=” av-mini-font-size-title=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-40yx’][/av_heading]
[av_hr class=’invisible’ height=’25’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ av_uid=’av-ju7ajg75′ admin_preview_bg=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-ju7ay50o’ admin_preview_bg=”]
Wil je meer conversies uit jouw website en heb je geen zin om hier zelf heel veel tijd en energie in te steken? Neem dan contact met ons op en wij doen het voor je!
[/av_textblock]
[av_contact email=’info@rvhmarketing.nl’ title=’Mail ons’ button=’Verzenden’ on_send=” sent=’Uw bericht is verstuurd!’ link=’manually,http://’ subject=” autoresponder_email=’info@rvhmarketing.nl’ autorespond=” captcha=” form_align=” color=” av_uid=’av-ju7b03a6′ admin_preview_bg=”]
[av_contact_field label=’Naam’ type=’text’ check=’is_empty’ options=” multi_select=” av_contact_preselect=” width=” av_uid=’av-8tzj’][/av_contact_field]
[av_contact_field label=’E-Mail’ type=’text’ check=’is_email’ options=” multi_select=” av_contact_preselect=” width=” av_uid=’av-qol’][/av_contact_field]
[av_contact_field label=” type=’select’ options=’Conversie optimalisatie’ check=” width=” av_uid=’av-50gf’ multi_select=” av_contact_preselect=”][/av_contact_field]
[/av_contact]
[/av_one_third]
[av_section min_height=” min_height_px=’500px’ padding=’default’ shadow=’no-border-styling’ bottom_border=’no-border-styling’ bottom_border_diagonal_color=’#333333′ bottom_border_diagonal_direction=’scroll’ bottom_border_style=’scroll’ margin=” custom_margin=’0px’ scroll_down=” custom_arrow_bg=” id=” color=’main_color’ background=’bg_color’ custom_bg=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” attach=’scroll’ position=’top left’ repeat=’no-repeat’ video=” video_ratio=’16:9′ video_mobile_disabled=” overlay_enable=” overlay_opacity=’0.5′ overlay_color=” overlay_pattern=” overlay_custom_pattern=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av_element_hidden_in_editor=’0′ av_uid=’av-p12n’]
[av_textblock size=’16’ av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-ju18yrbb’ admin_preview_bg=”]
10 Effectieve E-commerce Optimalisatie Tips
Hier zijn 10 e-commerce sales funnel optimalisatie tips om de conversies van jouw bedrijf te verhogen.
#1 Gebruik kwalitatief goede productfoto’s
De eerste stap om uw verkoopcijfers een boost te geven is te focussen op bewezen e-commerce optimalisaties technieken. Een beeld zegt meer dan duizend woorden!
Nagenoeg 70% van de consumenten geeft aan dat de kwaliteit van productfoto’s in hoge mate meetelt bij het selecteren van een product en de beslissing om dat product dan wel, dan niet te kopen.
Je kan natuurlijk een fotograaf inhuren voor het maken de mooiste productfoto’s maar als kleine ondernemer kom je al een heel eind door een goede camera, een tripod en een lichtbox te gebruiken.
Tip: probeer d.m.v. schaduwval diepte in de foto’s te creëren.
Ben je handig met Photoshop? Bewerk dan eventuele oneffenheden in de productfoto’s. Speel daarnaast met het nemen van foto’s uit verschillende hoeken en doe dit net zo lang tot je de beste foto hebt om jouw producten stijlvol te tonen.
Uiteindelijk wil je dat jouw foto’s beter zijn dan die van de concurrentie. Wees daarom niet bang om extra tijd te besteden aan het nemen van verschillende foto’s. Hoe meer foto’s je maakt waar je uit kan kiezen, hoe hoger de kwaliteit van het eindresultaat zal zijn.
De bezoekers van jouw website kunnen de producten niet oppakken, omdraaien en alle details bestuderen. Zorg er dus voor dat jouw productfoto’s een zo’n compleet mogelijk beeld geven van wat jouw klant uiteindelijk koopt.
Een ander maar wat prijzigere oplossing is het ontwikkelen van 3D beelden die 720° gedraaid kunnen worden. Op die manier bied je jouw potentiële klant de mogelijkheid jouw producten van alle kanten te bekijken, iets wat de concurrentie waarschijnlijk niet doet.
Jouw productfoto’s moeten jouw product onweerstaanbaar maken! Ben je nou niet in staat om dit zelf te doen, schakel dan een professionele fotograaf in!
[/av_textblock]
[/av_section][av_section min_height=” min_height_px=’500px’ padding=’default’ shadow=’no-border-styling’ bottom_border=’no-border-styling’ bottom_border_diagonal_color=’#333333′ bottom_border_diagonal_direction=’scroll’ bottom_border_style=’scroll’ margin=” custom_margin=’0px’ scroll_down=” custom_arrow_bg=” id=” color=’main_color’ background=’bg_color’ custom_bg=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” attach=’scroll’ position=’top left’ repeat=’no-repeat’ video=” video_ratio=’16:9′ video_mobile_disabled=” overlay_enable=” overlay_opacity=’0.5′ overlay_color=” overlay_pattern=” overlay_custom_pattern=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av_element_hidden_in_editor=’0′ av_uid=’av-moqt’]
[av_textblock size=’16’ font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-ju18yrbb’ admin_preview_bg=”]
#2 Zet alle specificaties in de productomschrijving
Prachtige productfoto’s kunnen uw producten aantrekkelijker maken, maar uiteindelijk wil een potentiële klant ook antwoord op de vragen die hij beantwoord wil hebben om een weloverwogen keuze voor een product te kunnen maken.
Bij het schrijven van productbeschrijvingen, wilt u zoveel mogelijk specificaties beschrijven. Hiermee geeft u antwoord op alle vragen waar een potentiële klant mee kan zitten en als bonus helpt dit ook voor de vindbaarheid in zoekmachines!
Soms kom je er pas achter wat voor specificaties je moet toevoegen totdat een bezoeker er om vraagt. Zorg er daarom voor dat je de productspecificaties en omschrijven regelmatig update zodat jouw bezoekers altijd de gewenste informatie kunnen vinden.
[/av_textblock]
[/av_section]
[av_section min_height=” min_height_px=’500px’ padding=’default’ shadow=’no-border-styling’ bottom_border=’no-border-styling’ bottom_border_diagonal_color=’#333333′ bottom_border_diagonal_direction=’scroll’ bottom_border_style=’scroll’ margin=” custom_margin=’0px’ scroll_down=” custom_arrow_bg=” id=” color=’main_color’ background=’bg_color’ custom_bg=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” attach=’scroll’ position=’top left’ repeat=’no-repeat’ video=” video_ratio=’16:9′ video_mobile_disabled=” overlay_enable=” overlay_opacity=’0.5′ overlay_color=” overlay_pattern=” overlay_custom_pattern=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av_element_hidden_in_editor=’0′ av_uid=’av-kh8b’]
[av_textblock size=’16’ av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-ju18yrbb’ admin_preview_bg=”]
#3 Maak gebruik van reviews en ratings.
E-commerce conversie optimalisatie is niet een eenmalige actie. Het is een doorlopend proces wat zich continu ontwikkeld. De voorkeuren van uw potentiële klanten kunnen na verloop van tijd kunnen veranderen, waar uw vervolgens op in moet spelen.
Door aandacht te schenken aan het gedrag, de mening en het sentiment van uw e-commerce klanten, kan u de wensen van uw doelgroep bijhouden.
Lees de reviews die over uw bedrijf geschreven worden regelmatig. Maak Google Alerts aan, zodat je een melding ontvangt wanneer uw bedrijf ergens wordt vermeld.
De reviews van klanten, goed of slecht, kunnen leiden tot waardevolle veranderingen in groei. Positieve reviews laten u weten wat u goed doet, terwijl negatieve reviews u laten weten wat u kunt verbeteren.
Een andere sterke e-commerce optimalisatie tactiek is om ervoor te zorgen dat uw reviews op uw website worden weergegeven. Op die manier biedt u uw bezoekers de sociale bevestiging die ze nodig hebben om over te gaan op het aankopen van uw producten en boost u uw conversieoptimalisatie.
[/av_textblock]
[/av_section][av_section min_height=” min_height_px=’500px’ padding=’default’ shadow=’no-border-styling’ bottom_border=’no-border-styling’ bottom_border_diagonal_color=’#333333′ bottom_border_diagonal_direction=’scroll’ bottom_border_style=’scroll’ margin=” custom_margin=’0px’ scroll_down=” custom_arrow_bg=” id=” color=’main_color’ background=’bg_color’ custom_bg=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” attach=’scroll’ position=’top left’ repeat=’no-repeat’ video=” video_ratio=’16:9′ video_mobile_disabled=” overlay_enable=” overlay_opacity=’0.5′ overlay_color=” overlay_pattern=” overlay_custom_pattern=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av_element_hidden_in_editor=’0′ av_uid=’av-hko5′]
[av_textblock size=’16’ av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-ju18yrbb’ admin_preview_bg=”]
#4 Zorg dat uw CTA zich boven de ‘vouw’ van uw productpagina bevindt.
Een stelregel bij de ontwikkeling van webpagina’s is dat bezoekers zo min mogelijk moeten scrollen of swipen om te vinden wat ze zoeken. Hetzelfde geldt voor call-to-action buttons.
Potentiële klanten zouden zich nooit moeten afvragen hoe ze een product kunnen kopen. Om ervoor te zorgen dat bij uw webshop kopen zo eenvoudig mogelijk is, plaatst u uw CTA-buttons boven de ‘vouw’ (boven de vouw is alles wat in beeld is zonder te hoeven scrollen).
E-commerce goeroe Coolblue zorgt ervoor dat hun CTA-buttons niet te missen zijn.
Ook E-commerce gigant Manutan plaatst hun CTA’s boven de vouw, wat ongetwijfeld zorgt voor meer verkopen via de webshop.
[/av_textblock]
[/av_section][av_section min_height=” min_height_px=’500px’ padding=’default’ shadow=’no-border-styling’ bottom_border=’no-border-styling’ bottom_border_diagonal_color=’#333333′ bottom_border_diagonal_direction=’scroll’ bottom_border_style=’scroll’ margin=” custom_margin=’0px’ scroll_down=” custom_arrow_bg=” id=” color=’main_color’ background=’bg_color’ custom_bg=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” attach=’scroll’ position=’top left’ repeat=’no-repeat’ video=” video_ratio=’16:9′ video_mobile_disabled=” overlay_enable=” overlay_opacity=’0.5′ overlay_color=” overlay_pattern=” overlay_custom_pattern=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av_element_hidden_in_editor=’0′ av_uid=’av-frs1′]
[av_textblock size=’16’ font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-ju18yrbb’ admin_preview_bg=”]
#5 Fear of Missing out technieken
Emoties spelen een grote rol bij de beslissingen die mensen maken. Hierin zijn twee basis emoties te onderscheiden: Blijheid en angst.
Bedrijven spelen heel slim op deze primaire emoties in door dit in hun reclame-uitingen te verwerken.
Denk bijvoorbeeld aan de reclames van verschillende loterijen. Ze spelen of in op het blije gevoel dat het winnen van een grote geldprijs oplevert of ze spelen in op de angst dat je het zou kunnen winnen maar het misloopt.
Deze techniek heet “Fear of Missing out”. Hiermee speelt u in op de angst van klanten om een deal te missen.
Deze techniek wordt toegepast door een speciale aanbieding maar een beperkte tijd geldig te laten zijn. U kunt zelfs zo ver gaan door een klok te tonen die langzaam afloopt.
Een andere manier is het gebruik van teksten als “alleen vandaag 20% korting”
Basic fit speelt hier bijvoorbeeld op in door een aanbieding een beperkte tijd geldig te laten zijn.
Een andere manier is om het op=op principe toe te passen. Hierbij is er maar een beperkte oplage van het betreffende product beschikbaar. Uw klant moet dus snel reageren om van de aanbieding gebruik te kunnen maken.
Live chat inzetten om uw bezoekers richting een aankoop te begeleiden is ook een manier om de e-commerce conversies een boost te geven. Wanneer de live chat optie beschikbaar is om vragen te beantwoorden of te helpen bij de keuze voor een specifiek product, voelen bezoekers zich meer verplicht om het product daarna ook af te nemen, wat natuurlijk goed is voor de zaken.
Bovenstaande technieken werken ontzettend goed juist omdat ze inspelen op primaire emoties.
[/av_textblock]
[/av_section]
[av_section min_height=” min_height_px=’500px’ padding=’default’ shadow=’no-border-styling’ bottom_border=’no-border-styling’ bottom_border_diagonal_color=’#333333′ bottom_border_diagonal_direction=’scroll’ bottom_border_style=’scroll’ margin=” custom_margin=’0px’ scroll_down=” custom_arrow_bg=” id=” color=’main_color’ background=’bg_color’ custom_bg=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” attach=’scroll’ position=’top left’ repeat=’no-repeat’ video=” video_ratio=’16:9′ video_mobile_disabled=” overlay_enable=” overlay_opacity=’0.5′ overlay_color=” overlay_pattern=” overlay_custom_pattern=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av_element_hidden_in_editor=’0′ av_uid=’av-davr’]
[av_textblock size=’16’ font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-ju18yrbb’ admin_preview_bg=”]
#6 Laat de bezorgcondities duidelijk zien
Uw bezoekers zijn tegenwoordig veel te veeleisend om te accepteren dat de bezorgcondities pas op het laatste moment duidelijk worden gemaakt. Voordat ze iets in hun winkelmandje willen plaatsen, willen ze precies weten wat ze in totaal moeten betalen…daar vallen verzend- en retourkosten ook onder.
Geeft u deze informatie niet op tijd dan loopt u grote kans dat uw bezoekers naar uw concurrent gaan die hier wel duidelijk over informeert.
Zorg er dus voor dat de bezorgcondities zo vroeg mogelijk in het koopproces worden gecommuniceerd.
Heeft u te maken met specificaties zoals gewicht, omvang, etc. om te kunnen bepalen wat de klant moet betalen voor de bezorging, zorg er dan voor dat dit duidelijk wordt op het moment dat de bezoeker een product selecteert.
Zalando laat niks aan twijfel over en plaatst de leveringscondities direct bovenaan de pagina.
Of u wel of geen kosten in rekening brengt voor het versturen van de goederen maakt niet uit. Zolang u duidelijk en transparant communiceert bouwt u vertrouwen bij uw doelgroep op, en vertrouwen is primair de manier om e-commerce conversies te verhogen.
[/av_textblock]
[/av_section]
[av_section min_height=” min_height_px=’500px’ padding=’default’ shadow=’no-border-styling’ bottom_border=’no-border-styling’ bottom_border_diagonal_color=’#333333′ bottom_border_diagonal_direction=’scroll’ bottom_border_style=’scroll’ margin=” custom_margin=’0px’ scroll_down=” custom_arrow_bg=” id=” color=’main_color’ background=’bg_color’ custom_bg=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” attach=’scroll’ position=’top left’ repeat=’no-repeat’ video=” video_ratio=’16:9′ video_mobile_disabled=” overlay_enable=” overlay_opacity=’0.5′ overlay_color=” overlay_pattern=” overlay_custom_pattern=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av_element_hidden_in_editor=’0′ av_uid=’av-cct3′]
[av_textblock size=’16’ av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-ju18yrbb’ admin_preview_bg=”]
#7 Werk aan uw beveiligingsindicaties
Voordat klanten hun persoonlijke informatie geven, zal u hun vertrouwen moeten winnen. Dit kan op verschillende manieren.
Https
Zorg ervoor dat u een SSL-certificaat op uw website heeft. Dit wordt weergegeven door het dichte slotje aan de linkerkant van het URL-adres.
Dit informeert bezoekers dat hun persoonlijke informatie veilig is van hackers en dat u de veiligheid van uw bezoekers serieus neemt.
Kwalitatief webdesign
De uitstraling van een uw website beïnvloed in grote mate hoe betrouwbaar u overkomt bij de bezoeker. Een slordige website lokt natuurlijk niet uit om geld uit te geven.
Uit onderzoek is gebleken dat bijna 50% van de bezoekers de betrouwbaarheid van een webshop beoordeelt op basis van het design.
Van het kleurgebruik tot aan de foto’s en het gebruikte lettertype. Alle elementen moeten afgestemd zijn op uw doelgroep om zo de e-commerce conversies te verhogen.
Sociale Bevestiging
Het is gek maar waar, wij vertrouwen blind op wildvreemden die ons vertellen dat een product of dienst goed of slecht is. Hier kunt u mooi op inspelen en uw e-commerce conversies te verhogen door het plaatsen van reviews van klanten of social media posts waarin klanten uit het verleden vertellen hoe blij ze met uw producten of diensten zijn.
Veiligheid van betalen
Als laatste benoemen we nog even de certificaten en emblemen die aangeven dat u een veilige webshop beheert. Er zijn verschillende mogelijkheden om aan te tonen dat u de veiligheid van uw bezoekers serieus neemt, doe dit!
[/av_textblock]
[/av_section][av_section min_height=” min_height_px=’500px’ padding=’default’ shadow=’no-border-styling’ bottom_border=’no-border-styling’ bottom_border_diagonal_color=’#333333′ bottom_border_diagonal_direction=’scroll’ bottom_border_style=’scroll’ margin=” custom_margin=’0px’ scroll_down=” custom_arrow_bg=” id=” color=’main_color’ background=’bg_color’ custom_bg=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” attach=’scroll’ position=’top left’ repeat=’no-repeat’ video=” video_ratio=’16:9′ video_mobile_disabled=” overlay_enable=” overlay_opacity=’0.5′ overlay_color=” overlay_pattern=” overlay_custom_pattern=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av_element_hidden_in_editor=’0′ av_uid=’av-9thb’]
[av_textblock size=’16’ av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-ju18yrbb’ admin_preview_bg=”]
#8 Voer kwalitatieve en kwantitatieve e-commerce onderzoeken uit
Soms weet je niet waarom het ene product wel en het andere product niet goed loopt. Om ervoor te zorgen dat je zo veel mogelijk informatie hebt om mee te werken is het belangrijk om zowel kwalitatieve als kwantitatieve onderzoeken uit te voeren.
Kijk vooral of je patronen kan ontdekken. Zijn er bijvoorbeeld bepaalde producten succesvoller dan andere?
Onderzoek deze producten en de pagina’s goed en kijk of je bepaalde elementen kan herhalen bij producten die minder goed presteren.
Met het oog op een continu fluctuerende market, kijk ook eens naar voorraad en prijsstelling. Als die niet kloppen dan kan geen enkele optimalisatietechniek ervoor zorgen dat de conversiepercentages omhooggaan.
[/av_textblock]
[/av_section][av_section min_height=” min_height_px=’500px’ padding=’default’ shadow=’no-border-styling’ bottom_border=’no-border-styling’ bottom_border_diagonal_color=’#333333′ bottom_border_diagonal_direction=’scroll’ bottom_border_style=’scroll’ margin=” custom_margin=’0px’ scroll_down=” custom_arrow_bg=” id=” color=’main_color’ background=’bg_color’ custom_bg=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” attach=’scroll’ position=’top left’ repeat=’no-repeat’ video=” video_ratio=’16:9′ video_mobile_disabled=” overlay_enable=” overlay_opacity=’0.5′ overlay_color=” overlay_pattern=” overlay_custom_pattern=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av_element_hidden_in_editor=’0′ av_uid=’av-7zqd’]
[av_textblock size=’16’ av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-ju18yrbb’ admin_preview_bg=”]
#9 Voer testen en experimenten uit
Een belangrijk aspect van de optimalisatie van e-commerce websites is de testfase, die komt nadat u voldoende klantgegevens hebt om een idee of verbetering te testen.
De eerste stap is om uw site te verbinden met Google Analytics of een vergelijkbaar platform. Op die manier kunt u aandacht besteden aan de pagina’s die de meeste bezoeken en conversies genereren, evenals de pagina’s die achterblijven.
Voor de pagina’s die verbetering nodig hebben, kunt u A/B-testen toepassen om de juiste elementen te vinden die het meeste effect op uw doelgroep hebben.
Bijvoorbeeld: een e-commerce productpagina heeft een afbeelding, productomschrijving, CTA-buttons en andere elementen. Al deze elementen kunnen onafhankelijk van elkaar getest en aangepast worden, net zo lang tot u uw conversiepercentage omhoog ziet gaan.
Als u A/B-tests uitvoert op een productpagina, maakt u een exacte kopie van die pagina en verandert enkel de afbeelding. Vervolgens splitst u het verkeer dat de twee pagina’s ziet en controleert u welke versie leidt tot meer aankopen, e-mail aanmeldingen of welk doel dat u dan ook instelt. Wanneer de gegevens binnenkomen, heb je bewijs dat de ene afbeelding beter presteert dan de andere.
Op die manier gaat u ieder element testen, totdat uw productpagina optimaal converteert.
[/av_textblock]
[/av_section][av_section min_height=” min_height_px=’500px’ padding=’default’ shadow=’no-border-styling’ bottom_border=’no-border-styling’ bottom_border_diagonal_color=’#333333′ bottom_border_diagonal_direction=’scroll’ bottom_border_style=’scroll’ margin=” custom_margin=’0px’ scroll_down=” custom_arrow_bg=” id=” color=’main_color’ background=’bg_color’ custom_bg=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” attach=’scroll’ position=’top left’ repeat=’no-repeat’ video=” video_ratio=’16:9′ video_mobile_disabled=” overlay_enable=” overlay_opacity=’0.5′ overlay_color=” overlay_pattern=” overlay_custom_pattern=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av_element_hidden_in_editor=’0′ av_uid=’av-kzl’]
[av_textblock size=’16’ av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-ju18yrbb’ admin_preview_bg=”]
#10 Gebruik conversie optimalisatie tools om de prestaties van uw webshop te optimaliseren
A/B testen klinkt tijdintensief, maar ook hier kunnen de juiste tools helpen. Er zijn veel beschikbare programma’s om uw conversiepercentage te optimaliseren. Het hangt helemaal af van uw specifieke behoeften welke voor u het beste werkt.
Wat de meeste van deze platforms gemeen hebben, is de mogelijkheid om realtime A/B testen uit te voeren op uw e-commerce-elementen. U kunt gebruik maken van A/B-testen en multivariatie testen, waarbij u meerdere elementen tegelijkertijd test. U ontvangt alle gegevens die u nodig heeft om de conversie aanpassingen aan uw website door te voeren.
[/av_textblock]
[/av_section][av_section min_height=” min_height_px=’500px’ padding=’default’ shadow=’no-border-styling’ bottom_border=’no-border-styling’ bottom_border_diagonal_color=’#333333′ bottom_border_diagonal_direction=’scroll’ bottom_border_style=’scroll’ margin=” custom_margin=’0px’ scroll_down=” custom_arrow_bg=” id=” color=’main_color’ background=’bg_color’ custom_bg=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” attach=’scroll’ position=’top left’ repeat=’no-repeat’ video=” video_ratio=’16:9′ video_mobile_disabled=” overlay_enable=” overlay_opacity=’0.5′ overlay_color=” overlay_pattern=” overlay_custom_pattern=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av_element_hidden_in_editor=’0′ av_uid=’av-f6z’]
[av_textblock size=’16’ font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-ju18yrbb’ admin_preview_bg=”]
Conclusie
De eerste stap naar het verbeteren van uw e-commerce conversiepercentage is om met een frisse blik naar uw webshop te kijken. Bekijk uw ontwerp, productafbeeldingen, productbeschrijvingen en alle andere elementen vanuit het perspectief van een nieuwe bezoeker aan de website.
Implementeer vervolgens deze 10 e-commerce conversie optimalisatie tips om stap voor stap uw webshop te verbeteren.
Met hoogwaardige afbeeldingen die uw product optimaal laten zien, goed uitgedachte productspecificaties in al uw productomschrijvingen, implementatie van alle beschikbare reviews en door ervoor te zorgen dat al uw CTA buttons, beveiligingsinformatie en verzendcondities kloppen zult u uw e-commerce conversies verhogen.
Wilt u wel de conversies op uw webshop verbeteren maar heeft u hier geen tijd of zin in? Geen nood, wij helpen u graag!
[/av_textblock]
[/av_section]
[av_social_share title=’Deel dit stuk’ style=” buttons=” av_uid=’av-jtzvw47o’ admin_preview_bg=”]
[av_one_half first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ row_boxshadow=” row_boxshadow_color=” row_boxshadow_width=’10’ link=” linktarget=” link_hover=” padding=’0px’ highlight=” highlight_size=” border=” border_color=” radius=’0px’ column_boxshadow=” column_boxshadow_color=” column_boxshadow_width=’10’ background=’bg_color’ background_color=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_breaking=” mobile_display=” av_uid=’av-3asz’][/av_one_half]