10 Effectieve E-commerce Optimalisatie Tips om jouw conversies te verhogen.
Vandaag de dag zijn ondernemers vaak heel druk met hoe hoog ze in de ranking van Google staan en hoe ze zo veel mogelijk bezoekers naar de website kunnen trekken.
Stel jezelf nu eens de volgende vraag: wat heb je aan meer websitebezoekers als niet converteren naar klanten?
E-commerce optimalisatie zou de primaire focus moeten zijn van alle webshops die tijd en geld investeren in het aantrekken van meer bezoekers naar hun website.
Feit is dat zelfs de kleinste aanpassingen aan jouw e-commercie pagina’s kunnen leiden tot een significante stijging in conversies naar verkopen.
Om je een handje te helpen hebben we 10 manieren opgesomd om de conversies van jouw webshop te verhogen.
Laten we beginnen bij het begin en even stilstaan bij wat e-commerce is en hoe het werkt.
Wat is e-commerce optimalisatie?
E-commerce optimalisatie wordt gedefinieerd als een systeem brede verbetering van uw webshop, zodat alle focus wordt gelegd op het faciliteren van betere en snellere verkopen.
Gemiddeld ligt het conversiepercentage van webshops tussen de 1-3%. Dit is o.a. afhankelijk van de branche waarin het bedrijf actief is.
Je kunt jouw conversiepercentage als volgt berekenen:
(Aantal conversies / aantal klikken) x 100
Dus, wanneer je 5.000 bezoekers op jouw site hebt en 50 van die mensen een aankoop doen, dan is je conversie (50/5.000) * 100 = 1%.
Jouw doel is uiteraard om jouw conversiepercentage te verhogen, op welke manier dan ook. En dat is nou precies waar e-commerce optimalisatie om de hoek komt kijken.
Wil je meer resultaat uit jouw website?
Wil je meer conversies uit jouw website en heb je geen zin om hier zelf heel veel tijd en energie in te steken? Neem dan contact met ons op en wij doen het voor je!