Huisstijlontwikkeling
verde visuele presentatie van uw bedrijf
Wilt u uw doelgroep laten zien waar uw bedrijf voor staat? Zorg voor een positief gevoel en laat een blijvende indruk achter met uw huisstijl.
Met een doordachte, consistente uitstraling en identiteit grijpt u de aandacht van potentiële klanten en bent u herkenbaar voor uw huidige relaties.
Waarom uw huisstijl door
RVH Marketing laten ontwikkelen?
Een huisstijl is meer dan alleen een logo. Het bestaat uit een aantal elementen die allemaal met elkaar de waarde moeten uitstralen waar uw doelgroep zich in kan herkennen. De elementen van een huisstijl zijn:
- Logo
- Typografie
- Kleurstelling
- Vorm
- Doelgericht
De grafische vormgevers van RVH Marketing kunnen zich als geen ander in uw bedrijf en uw doelgroep inleven om zo een huisstijl te ontwikkelen die perfect aansluit op wie u bent en wat u doet.
Voordelen van een goede huisstijl?
Een effectieve remarketingstrategie is essentieel voor klantbehoud. Door klanten opnieuw te benaderen, versterkt u relaties en loyaliteit. Een gerichte aanpak moedigt hen aan om terug te keren. Investeer in remarketing en pluk de voordelen voor uw bedrijf.
Naamsbekendheid
Een goede huisstijl vergroot de naamsbekendheid van uw bedrijf.
Meer potentiële klanten
Een goede huisstijl trekt meer aandacht en brengt potentiële klanten.
Verbeterde positionering
Een goede huisstijl helpt je bedrijf zich beter te positioneren door een consistent en herkenbaar beeld te creëren, waardoor je klanten je makkelijker kunnen onthouden en associëren.
Professionele uitstraling
Een goede huisstijl creëert een professionele en herkenbare uitstraling voor uw bedrijf, waardoor klanten uw merk beter onthouden en vertrouwen.
onze huisstijl diensten
Huisstijlontwikkeling in detail
Een huisstijl is meer dan alleen een logo en bestaat uit een aantal elementen die allemaal met elkaar deze waarde moeten uitstralen waar uw doelgroep zich in kan herkennen. De elementen van een huisstijl zijn:
- Logo
- Typografie
- Kleurstelling
- Vorm
Het logo bestaat uit een woordmerk zoals “RVH Marketing” en een beeldmerk zoals de stier van Red Bull. Wanneer men voor een beeldmerk kiest, is het van belang dat het beeldmerk ook herkend wordt los van het woordmerk. Zie je bijvoorbeeld enkel de gele ‘M’ van McDonalds dan weet iedereen direct dat het bij McDonalds hoort.
Een duidelijk beeldmerk versterkt de herkenning en de naamsbekendheid van uw onderneming.
Met het lettertype kan een bepaalde eigenschap van de onderneming benadrukt worden. Kiest u bijvoorbeeld voor een heel zakelijk lettertype, wat speelser of juist klassieker?
Over de invloed van kleur is steeds meer bekend. Allerlei studies wijzen uit dat kleur een belangrijk onderdeel is van de associatie die men bij een bepaald beeld krijgt.
Vormen, lijnen of andere kenmerken kunnen een bepaald karakter aan uw huisstijl toevoegen.
Alle bovenstaande punten samen vormen de huisstijl van uw bedrijf. Met een unieke huisstijl brengt u het gewenste beeld en gevoel bij uw doelgroep over en onderscheidt u zich van de concurrentie.
Wanneer u uw huisstijl wilt laten aanpassen of een volledig nieuwe huisstijl wilt laten ontwikkelen, dan helpen we uiteraard graag. In samenspraak met u schetsen we het beeld wat u naar uw doelgroep wilt uitdragen. U krijgt daarbij advies over kleurgebruik, vormen, lettertype, etc.
Op basis van het positioneringsgesprek gaat onze grafisch vormgever aan de slag om een logo te ontwikkelen. Wanneer u volledig tevreden bent met het logo wordt de rest van de huisstijl daarop gebaseerd.
Indien gewenst krijgt u van ons een huisstijlboek waarin precies staat aangegeven welke kleuren, lettertypes en groottes wanneer gebruikt dienen te worden. Hiermee bent u ervan verzekerd dat uw collega’s bij de ontwikkeling van toekomstige materialen precies weten hoe de huisstijl op de juiste manier moet worden toegepast.
Wanneer de nieuwe huisstijl volledig afgerond is, dient deze niet alleen binnen uw organisatie geïntroduceerd te worden maar zal ook uw doelgroep geïnformeerd moeten worden. Daarnaast zal u nieuwe visitekaartjes, verkoopondersteunende middelen, signing, briefpapier, PowerPoint sjablonen, etc. nodig hebben. Indien gewenst kunnen wij dit volledig voor u verzorgen.
Om ervoor te zorgen dat uw huidige en potentiële klanten zo snel mogelijk aan de nieuwe huisstijl gewend raken, adviseren wij een marketingcampagne in te zetten. Naargelang de doelgroep kan hierbij gekozen worden voor een online marketingcampagne, een offline marketingcampagne of een combinatie van beiden.
Klaar om Jouw
Online Groei te Starten?
Wil je een online marketingstrategie die echt werkt? Bij RVH Marketing zorgen we voor een aanpak die past bij jouw bedrijf en jouw doelen. Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek wat we voor jou kunnen betekenen!