Huisstijlontwikkeling
de visuele presentatie van jouw bedrijf

Wil je jouw doelgroep laten zien waar jouw bedrijf voor staat? Met een sterke huisstijlontwikkeling zorg voor een positieve indruk en laat een blijvende impact achter.
Een doordachte, consistente uitstraling en identiteit zorgen ervoor dat je de aandacht van potentiële klanten grijpt en herkenbaar blijft voor jouw bestaande klanten.

Waarom jouw huisstijl door
ons laten ontwikkelen?

Een huisstijl is meer dan alleen een logo. Het bestaat uit een aantal elementen die allemaal met elkaar de waarde moeten uitstralen waar jouw doelgroep zich in kan herkennen. Deze huisstijl elementen zijn:

Onze grafische vormgevers kunnen zich als geen ander in jouw bedrijf en jouw doelgroep inleven om zo een huisstijl te ontwikkelen die perfect aansluit op wie jij bent en wat jij doet.

Voordelen van een sterke huisstijl

Een sterke huisstijl zorgt voor herkenbaarheid en professionaliteit, waardoor jouw merk opvalt in een concurrerende markt. Het schept vertrouwen bij klanten en versterkt de verbinding met jouw doelgroep. Bovendien legt een consistente huisstijl de basis voor succesvolle marketing- en communicatieactiviteiten.

Naamsbekendheid

Een sterke huisstijl vergroot de naamsbekendheid van jouw bedrijf.

Meer potentiële klanten

Een sterke huisstijl trekt meer aandacht en zorgt voor potentiële klanten.

Verbeterde positionering

Een sterke huisstijl helpt jouw bedrijf zich beter te positioneren door een consistent en herkenbaar beeld te creëren, waardoor je klanten je makkelijker kunnen onthouden.

Professionele uitstraling

Een sterke huisstijl creëert een professionele en herkenbare uitstraling voor jouw bedrijf, waardoor klanten jouw merk beter onthouden en vertrouwen.

onze huisstijlontwikkeling diensten

Huisstijlontwikkeling

Een volledige huisstijl laten ontwikkelen met onder meer een logo, lettertype en documentatie.

Logodesign

Met een doordacht logo bent u direct herkenbaar en communiceert u duidelijk wie u bent en wat u doet.

Branding

De juiste brandingstrategie zorgt ervoor dat uw doelgroep uw bedrijf gaat opmerken en herkennen.

Signing

U bent bij ons aan het juiste adres als het gaat om signing voor uw pand of op uw voertuigen.

Documentatie

Mooie documentatie van uw producten of diensten helpen uw product te verkopen.

Huisstijlontwikkeling in detail

Waar bestaat een huisstijl uit?
Waar bestaat een huisstijl uit?

Een huisstijl is meer dan alleen een logo en bestaat uit een aantal elementen die allemaal met elkaar deze waarde moeten uitstralen waar uw doelgroep zich in kan herkennen. De elementen van een huisstijl zijn:

  • Logo
  • Typografie
  • Kleurstelling
  • Vorm
Logo design
Logo design

Het logo bestaat uit een woordmerk zoals “RVH Marketing” en een beeldmerk zoals de stier van Red Bull. Wanneer men voor een beeldmerk kiest, is het van belang dat het beeldmerk ook herkend wordt los van het woordmerk. Zie je bijvoorbeeld enkel de gele ‘M’ van McDonalds dan weet iedereen direct dat het bij McDonalds hoort.

Een duidelijk beeldmerk versterkt de herkenning en de naamsbekendheid van uw onderneming.

Typografie
Typografie

Met het lettertype kan een bepaalde eigenschap van de onderneming benadrukt worden. Kies je bijvoorbeeld voor een heel zakelijk lettertype, wat speelser of juist klassieker?

Kleurstelling
Kleurstelling

Over de invloed van kleur is steeds meer bekend. Allerlei studies wijzen uit dat kleur een belangrijk onderdeel is van de associatie die men bij een bepaald beeld krijgt.

Vorm
Vorm

Vormen, lijnen of andere kenmerken kunnen een bepaald karakter aan jouw huisstijl toevoegen.
Alle bovenstaande punten samen vormen de huisstijl van jouw bedrijf. Met een unieke huisstijl breng je het gewenste beeld en gevoel bij jouw doelgroep over en onderscheidt je jezelf van de concurrentie.

Huisstijl: het proces
Huisstijl: het proces

Wanneer u uw huisstijl wilt laten aanpassen of een volledig nieuwe huisstijl wilt laten ontwikkelen, dan helpen we uiteraard graag. In samenspraak met u schetsen we het beeld wat u naar uw doelgroep wilt uitdragen. U krijgt daarbij advies over kleurgebruik, vormen, lettertype, etc.
Op basis van het positioneringsgesprek gaat onze grafisch vormgever aan de slag om een logo te ontwikkelen. Wanneer u volledig tevreden bent met het logo wordt de rest van de huisstijl daarop gebaseerd.
Indien gewenst krijgt u van ons een huisstijlboek waarin precies staat aangegeven welke kleuren, lettertypes en groottes wanneer gebruikt dienen te worden. Hiermee bent u ervan verzekerd dat uw collega’s bij de ontwikkeling van toekomstige materialen precies weten hoe de huisstijl op de juiste manier moet worden toegepast.

De nieuwe huisstijl introduceren
De nieuwe huisstijl introduceren

Wanneer de nieuwe huisstijl volledig afgerond is, dient deze niet alleen binnen uw organisatie geïntroduceerd te worden maar zal ook uw doelgroep geïnformeerd moeten worden. Daarnaast zal u nieuwe visitekaartjes, verkoopondersteunende middelen, signing, briefpapier, PowerPoint sjablonen, etc. nodig hebben. Indien gewenst kunnen wij dit volledig voor u verzorgen.

Uw doelgroep vertrouwd maken met de nieuwe huisstijl
Uw doelgroep vertrouwd maken met de nieuwe huisstijl

Om ervoor te zorgen dat uw huidige en potentiële klanten zo snel mogelijk aan de nieuwe huisstijl gewend raken, adviseren wij een marketingcampagne in te zetten. Naargelang de doelgroep kan hierbij gekozen worden voor een online marketingcampagne, een offline marketingcampagne of een combinatie van beiden.

Klaar om Jouw merkidentiteit
naar een hoger niveua te tillen?

Wil je een huisstijl die écht past bij jouw bedrijf? Bij RVH Marketing creëren we een unieke uitstraling die jouw verhaal vertelt. Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek de mogelijkheden!