Blijf top-of-mind met remarketing:
haal meer uit elke interactie
Remarketing biedt de mogelijkheid om via beeld-, tekst- of videoadvertenties de bezoekers van jouw website te attenderen op jouw producten en/of diensten nadat ze jouw website hebben verlaten. De manier van adverteren is zeer effectief bij bezoekers die nog niet helemaal zeker zijn of ze het gewenste product bij jou zullen aanschaffen. Je krijgt hiermee meer momenten om potentiële klanten te converteren naar kopende klanten door bijvoorbeeld een speciaal aanbod in de advertentie te plaatsen.
Waarom jouw remarketingcampagne
aan ons uitbesteden
Het goed inrichten van een remarketingcampagne is meer dan alleen een advertentie ontwikkelen en Google betalen om deze te tonen. Voor goede remarketingcampagne zijn een aantal expertises nodig zoals een grafisch vormgever voor het maken van advertenties die jouw doelgroep aanzet tot actie nemen en een SEA-specialist die precies weet wanneer, hoe en waar uw doelgroep jouw advertentie onder ogen moet krijgen.
Wij hebben al deze expertise in huis en richten jouw remarketingcampagne zo in dat jij hier het meeste rendement uit haalt.
Voordelen van een goede remarketingstrategie?
Een effectieve remarketingstrategie is belangrijk voor het behouden van klanten. Door klanten opnieuw te bereiken, versterk je relaties en loyaliteit. Een gerichte aanpak moedigt hen aan om terug te keren. Investeer in remarketing en pluk de voordelen voor jouw bedrijf.
Aandacht
Jouw producten/diensten opnieuw onder de aandacht brengen
Terugkerende website bezoekers
Conversie optimalisatie voor het verbeteren van jouw online prestaties
Lage kosten
Remarketing is veel goedkoper dan SEA? Bereik je doelgroep opnieuw met gerichte advertenties zonder je budget te overschrijden. Ontdek eenvoudig hoe je dit kunt inzetten.
Meer contact- en offerteaanvragen
Remarketing stelt bedrijven in staat om potentiële klanten opnieuw te bereiken, wat leidt tot meer contact- en offerteaanvragen.
onze remarketing diensten
Wij ontwerpen advertenties in een breed scala van formaten die noodzakelijk zijn voor het creëren van een optimale remarketingcampagne, zodat we de impact en effectiviteit van jouw boodschap kunnen maximaliseren.
Wij schrijven teksten die de lezer aanzet om actie te ondernemen en die hen motiveert om de volgende stap te zetten in hun klantreis.
Wij richten jouw campagne zo in dat jouw advertenties enkel op plekken getoond worden die bijdragen aan het resultaat van de remarketingcampagne.
Wij stellen duidelijke KPI’s op en analyseren de resultaten om waar nodig bij te sturen en zo het meeste rendement uit jouw remarketing campagne te halen.
Remarketing in detail
Een remarketingcampagne kan in de Google Ads omgeving ingesteld worden. Je kan hierbij kiezen voor beeld, tekst of videoadvertenties die vertoond worden op websites naar jouw keuze. De websites zijn ingedeeld naar genre. Dus wil je bijvoorbeeld niet dat jouw advertenties op gokwebsites getoond worden? Dan kan je dat aangeven. De advertenties die je wilt tonen kan je volledig segmenteren. Zo kan je ervoor kiezen om bezoekers die een product in het winkelmandje hadden maar niet hebben afgerekend een speciale aanbieding te tonen. Bezoekers die enkel een product hebben bekeken en verder geen actie hebben ondernomen kan je het product met de USP’s vaker laten zien.
Remarketing is niet alleen voor E-commercebedrijven. Ook als je alleen leads wilt genereren om de koop in een winkel te promoten is remarketing interessant. In dit soort gevallen worden vaak verschillende aanbieders van een dergelijk product bezocht om te kunnen vergelijken. Advertenties met de USP’s van jouw product of een aanbieding voor extra service kan dan goed helpen om ze voor jou te laten kiezen.
Wanneer een remarketingcampagne goed is ingericht wordt deze niet continu aan potentiële klanten getoond die nooit op jouw advertentie klikken…je wil tenslotte niet dat je als irritant of opdringerig wordt gezien. Door de juiste keuzes te maken in wanneer en hoe vaak iemand jouw advertentie te zien krijgt en wanneer de advertentie niet meer getoond wordt, draagt remarketing bij aan jouw naamsbekendheid, ook als iemand deze keer het product niet bij jou afneemt.
Remarketing is één van de goedkoopste manieren van online adverteren. In de meeste gevallen zijn de kosten per klik nog geen €0,50. Doordat je heel gericht adverteert naar mensen die al een keer in aanraking met jouw product zijn gekomen, is de kans op conversie vele malen groter dan wanneer advertenties aan een heel breed publiek getoond worden die nog helemaal niet bezig zijn met het aankoopproces.
Om een remarketingcampagne te starten, zijn er een aantal opstartkosten waar je rekening mee moet houden. Zo heb je advertenties in verschillende formaten nodig die getoond kunnen worden. Naast het grafisch vormgeven van de advertenties moet ook jouw Google Ads account ingericht worden zodat je heel gericht kan adverteren.
Klinkt dat ingewikkeld? Geen zorgen, wij kunnen je hierin volledig ontzorgen.
Remarketing is een fantastisch hulpmiddel maar net als met iedere vorm van marketing is het van belang dat de activiteiten slim worden ingezet. Dat betekent dat je de activiteiten wilt meten zodat deze, indien nodig, tijdig bijgestuurd kunnen worden.
Google Analytics biedt jou alle mogelijkheden om het verkeer op jouw website te analyseren en op basis daarvan jouw website beter in te richten. Wij helpen je graag om meer inzicht te krijgen in hoe bezoekers van jouw website zich gedragen om daar concrete verbeterpunten uit te halen.
Klaar om remarketing
voor jou te laten werken?
Wil je een remarketingstrategie die echt werkt? Bij RVH Marketing zorgen we voor een aanpak die past bij jouw bedrijf en jouw doelen. Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek wat we voor jou kunnen betekenen!